(ေမာနင္းစတားစာစုမ်ား - ၃)


ဒီအိုင္ခ်င္းကဗ်ာေလးေတြကို နားလည္သမွ်ဉာဏ္စြမ္းနဲ႕ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ျပန္ေျပာျပတဲ့
စာစုေလးေတြမွာ ၫွင္းကို ဘယ္ကပြားသလည္းေတာ္ ဆိုတဲ့ ေတာင္တြင္း႐ွင္ၿငိမ္းမယ္ရဲ႕
ဒီကဗ်ာေလးကေန စ ေရးျဖစ္ခဲ့သလို၊ ေမာနင္းစတားလက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာပဲ ထိုင္ေရးၿပီး
ၿပီးတာနဲ႔ Post လုပ္ခဲ့တာမွာ
ခ်စ္ခင္စြာျဖင့္ ဒီဇိုင္းမ်ဳိးေဆြသန္း၊ ၉၊ မတ္လ၊ ၂၀၁၅ အခုေမာနင္းစတား လို႔ေတြ႕ပါတယ္။

( ေတာင္တြင္းက႐ွင္ျငိမ္းမယ္ႏွင့္ ညွင္းအုံကို အကုန္မရေသးသည့္ ျမန္မာစာေပသစ္)

ေညာင္ရမ္းေခတ္က ျမန္မာစာေပသမိုင္းမွာ စာေပသစ္ေတြအေပၚထြန္းဆုံးကာလပဲ
ျဖစ္တယ္၊ ေ႐ွးက ေရးဖြဲ႕ခဲ့ေလသမွ်က နန္းေတာ္တြင္းျမင္ကြင္းမ်ား၊ ဘုရားေဟာဇာတ္
နိပါတ္ အဌကထာမ်ား၊ ဘုရင္ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႕မ်ား ဘုရင့္သမီးေတာ္မ်ားကို ေရးဖြဲ႕ၾကတဲ့
အေၾကာင္းအရာေတြပဲ ျဖစ္ခဲ့ေတာ့ ပ်ဳိ႕၊ ရတု၊ ဧခ်င္း စတဲ့ပုံသ႑ာန္ေတြနဲ႔ပဲ ေရးဖြဲ႕ခဲ့ရာ
ကေန၊ ေတာသူေတာင္သား၊ သာမာန္ အသည္သားေတြ အေၾကာင္းနဲ႔ သူတို႔ရဲ့ ဘဝ
ပတ္ဝန္းက်င္ကို ေရးဖြဲ႕လိုတဲ့ အတြက္ အေၾကာင္းအရာကေန ေတာင္းဆိုလို႔ ေပၚေပါက္
လာတဲ့ အေရးအဖြဲ႔ ပုံသ႑န္ေတြ ထဲမွာ ႐ွင္ျငိမ္းမယ္ရဲ့ မိန္းမပ်ဳိသူငယ္ခ်င္း အခ်င္းခ်င္း
တ ေခၚျပီး ႐ြတ္ဆိုရတဲ့ အိုင္ခ်င္း ဆိုတဲ့ ကဗ်ာေလးေတြလည္း ပါဝင္ခဲ့တယ္။

အိုင္ခ်င္းကဗ်ာေလးေတြက ခ်စ္တဲ့သူငယ္ေလ သူငယ္ခ်င္းေကာင္းေယာင္းမတို႔ေရ နဲ႔
အစခ်ီျပီး ကင္းကိုဘယ္ကထားသလဲေတာ္၊ ညွင္းကိုဘယ္ကပြားသလဲေတာ္ ဆိုတာမ်ဳိး
ေရးဖြဲ ႔မယ္၊ ဝါဆိုငယ္မွ ဝါဦးေျမႏူးႏူး ကာလမွာ သူ႔ကို လာေတာင္းလွည့္ပါေျပာမယ္၊
နတ္ခ႐ိုင္နဲ ့ေစ်းဆိုင္နဲ႔ သူ႔အိမ္ကိုညႊန္းခ်င္ညႊန္းမယ္၊ သူတို႔ခ်စ္ျခင္းကို ေကြကြင္းေအာင္
ေမႊတဲ့ ကုန္းတိုက္တဲ့ သက္ၾကီး႐ြယ္အို ၾကီးေတာ္ေတြကို ေရလိုခမ္းေျခာက္ပါေစသား
လို႔ ေျပာခ်င္ေျပာမယ္၊ ဘုရားေသာက္ေတာ္ေရအိုးထဲက ကြ်မ္းထိုးေကာင္ေလးလို
သူ႔ ေယာက္ယက္ခတ္မႈကို ဥပမာေပးခ်င္ ေပးေတာ့မယ္။

ဒီလို အေၾကာင္းအရာေတြကို ေရးဖြဲ ့ခ်င္လို႔၊ ဒီျမင္ေတြ႕မႈေလးေတြကို အာ႐ုံခံရာကေန
အိုင္ခ်င္း ဆိုတဲ့ ေရးဖြဲ႕မႈပုံသ႑ာန္အသစ္ ေပၚထြန္းခဲ့တယ္၊ အဲဒီအိုင္ခ်င္းလိုပဲ အသည္
ဝန္ၾကီးေခၚတဲ့ စိုက္ပ်ဳိးေရးဝန္ၾကီး ပေဒသရာဇာက ႏိုင္ငံတစ္နံတစ္လ်ားက စိုက္ပ်ဳိးေျမ
ေတြေပၚကိုေရာက္မယ္၊ ထန္းေတာေတြကိုေရာက္မယ္၊ ျမစ္ေခ်ာင္း အင္းအိုင္ေတြကို
ေရာက္မယ္၊ သူေရာက္တဲ့ေနရာက အေျခခံလူတန္းစားေတြျဖစ္တဲ့ သာမာန္လူေတြရဲ႕
ဘဝကို ျမင္ေတြ႕ စာနာမိမယ္၊ အဲဒီမွာ နန္းေတာ္ထဲက ျခဴးပန္းျခဴးႏြယ္ေတြ ေျပာင္လက္
တဲ့စိန္ေရာင္ ဖန္ေရာင္ေတြကို ေက်ာခိုင္းခဲ့ျပီး ထန္းပြင့္ထန္းခိုင္ ႐ႊန္းျမိဳင္ျမိဳင္၊၊ ကလိုင္သာ
လြယ္လို႔ တက္သည္ႏွင့္ေလးဆိုတဲ့ ထန္းတက္သမား၊ ခ်ည္နီေဗာင္းတြတ္တြတ္ကယ္ႏွင့္
ေလး ဆိုတဲ့ လယ္သမား၊ ျမဲျမံ႐ႊင္အားၾကိဳးပါလို႔ေလး ဆိုတဲ့ ေတာဆင္ဖမ္းသမား၊ ေတာင္
ပိုင္တက္သမား၊ ပိန္းေကာေလွငယ္႐ွင္ စသည္တို႔ရဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြက စာဆိုရဲ႕
ႏွလုံးသားကို ေစ့ေဆာ္ေတာ့ တ်ာခ်င္းဆိုတဲ့ ပုံသ႑ာန္အသစ္တစ္ရပ္နဲ႔ ေညာင္ရမ္း
ေခတ္ရဲ့ စာေပသစ္ကို ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့ျပန္တယ္။

ဝန္ၾကီးရဲ႕စာေပအဆင့္အတန္းနဲ႔ စိတ္ေနျမင့္မားပုံကို ေႏွာင္းပညာ႐ွင္ေတြ မွတ္ခ်က္ျပဳ
ခဲ့ ၾကရာမွာ
ဝန္ၾကီးသည္ ဆင္းရဲသားတို႔၏ဘဝကို ဂုဏ္လည္းမတင္ ႏွိမ့္လည္းမခ်၊ အ႐ွိအတိုင္းသာ
မွတ္တမ္းတင္ေရးဖြဲ႕ခဲ့ေလသည္လို႔ ေဒါသကင္းတဲ့ စာဆိုပညာ႐ွင္ ေကာင္းတစ္ေယာက္
အျဖစ္၊ ေညာင္ရမ္းေခတ္ရဲ့ စာေပသစ္ မီး႐ႈးတန္ေဆာင္အျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။

အဲဒီလိုေက်းလက္ေန သာမာန္ေတာသူေတာင္သားေတြရဲ့ ဘဝကိုဂုဏ္လည္းမတင္
ႏွိမ္႔လည္းမခ်၊ သူ႔ ဘာဝအတိုင္းသာ ေျပာျပလိုခဲ့တဲ့ ေတာင္တြင္း႐ွင္ျငိမ္းမယ္နဲ႔
ဝန္ၾကီးပေဒသရာဇာတို႔  ၂ ဦးေၾကာင့္ ျမန္မာစာေပသမိုင္းမွာ ေညာင္ရမ္းေခတ္ဟာ
စာေပသစ္မ်ားေပၚထြန္းရာကာလအျဖစ္ မွတ္တမ္း တင္က်န္ရစ္ခဲ့ ရပါတယ္။

၁၁ ရာစုမွာ ဧရာဝတီ ေညာင္ဦးကမ္းပါးကေန ပထမျမန္မာႏိုင္ငံကို ရလာတဲ့ ျမန္မာ
ေတြဟာ ဘာသာ၊ စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အႏုပညာ ေတြကိုပါ ရ႐ွိလာခဲ့ျခင္းကေန ဖြ႔ံျဖိဳး
ခိုင္မာလာခဲ့တဲ့ စာေပသမိုင္းေၾကာင္းမွာ ေညာင္ရမ္းေခတ္က ဝန္ၾကီးပေဒသရာဇာနဲ႔
ေတာင္တြင္း ႐ွင္ျငိမ္းမယ္ တို႔ဟာ အေရးပါလွပါတယ္။

လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိး ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံရဲ႕ အဆင့္အတန္းကို တိုင္းတာရာမွာ စာေပ ဆိုတဲ့
Literature က အေရးၾကီးလွပါတယ္၊။

ဒီႏိုင္ငံေရေျမနယ္နိမိတ္ထဲမွာ ၿမိဳ႕ျပႏိုင္ငံေခတ္က ပ်ဴလူမ်ဳိးေတြ စာေပကြယ္ေပ်ာက္
သြားသလို လူမ်ဳိးပါ ကြယ္ေပ်ာက္ ခဲ့ရတာကို ျမင္ႏိုင္ပါတယ္၊ ဒီအႏိႈင္းအဆမွာ ျမန္မာ
စာေပအဆင့္အတန္းကို ခ်င့္တြက္မယ္ဆိုပါရင္ ၁၁ ရာစုက စခဲ့တဲ့ စာေပလမ္းေၾကာင္း
ဟာ ေခတ္အလိုက္ ေျပာင္းလဲခဲ့ရာမွာ အေၾကာင္းအရာေတြက ေတာင္းဆိုမွသာ
ပုံသ႑န္ေတြ ေပၚထြန္းခဲ့ၾကတယ္ဆိုတဲ့ မွန္ကန္တဲ့ဖြံ႕ျဖိဳးမႈကို ေတြ႕ျမင္ရ ပါလိမ့္မယ္။

ဒီလမ္းေၾကာင္းမွာ အသည္ဝန္ႀကီး ပေဒသရာဇာက ျမန္မာဂီတမွာ အေရးပါေၾကာင္း
အခုအထိ သက္ေသခံေနတဲ့ တံတ်ာေတ႐ွင္ ပုဇင္းေတာင္သံၾကိဳးကို ေရးဖြဲ႕ခဲ့သလို၊
ယဥ္လြန္း၊ ႏုလြန္းတဲ့အရာမွာ အခုထိ စံအျဖစ္ ႐ွိေနတုန္းပဲျဖစ္တဲ့ သူဇာပ်ဳိ႕ကိုလည္း
ဝန္ႀကီးပဲ ေရးဖြဲ႕ခဲ့တဲ့အျပင္ မဏိကက္ျပဇာတ္၊ မဏိကက္ပ်ဳိ႕၊ ေက်းဇူးေတာ္ပ်ဳိ႕၊
ယိုးဒယားသံေရာက္ပ်ဳိ႔၊ ကုမၼာဘယပ်ဳိ႕၊ သမုဒၵေဃာသပ်ဳိ႕၊ မေနာ္ပ်ဳိ႕၊ ေတာထြက္
ခန္းပ်ဳိ႕၊ ဒႏၵာသီရိပ်ဳိ႕၊ ႏုအူပ်ဳိ႕၊ ၾကာနတ္ေကသာပ်ဳိ႕၊မဟာပတိပ်ဳိ႕၊ နေမာလကၤာပ်ဳိ႕၊
ဆႏၵျပန္ပ်ဳိ႕ စသည္ျဖင့္ ဧခ်င္းမ်ား၊ ရတုမ်ား၊ ပ်ဳိ႕မ်ား သီခ်င္းမ်ား၊ မ်ားစြာကိုလည္း
ေရးဖြဲ႕ခဲ႔တဲ့ စာေပပညာ႐ွင္ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ အသည္ဝန္ၾကီးလို႔ ေခၚတဲ့ စိုက္ပ်ဳိးေရးဝန္ၾကီးဘဝမွာ ႏိုင္ငံတစ္နံတစ္လ်ား
က လယ္သမားေတြ၊ ထန္းတက္သမားေတြ၊ ပိန္းေကာေလွငယ္႐ွင္ေတြ၊ ေတာင္ေပၚ
တက္စီးပြား႐ွာတဲ့ေစ်းသည္ေတြ၊ ဆင္ဖမ္းသမားေတြရဲ့ ဘဝေတြကို ေတြ႕ျမင္စာနာ
မွတ္တမ္းတင္ ေရးဖြဲ႕လိုတဲ့အခါ ရတု၊ ရကန္၊ ပ်ဳိ႕ပုံသ႑န္ေတြနဲ႔ ေရးဖြဲ႕ဖို႔ အံမဝင္
ေတာ့လို႔၊ အေၾကာင္းအရာရဲ့ ေစ့ေဆာ္မႈက ဝန္ၾကီးရဲ့ ႏွလုံးသားကို ႐ိုက္ခတ္တဲ့အခါ
ထန္းပြင့္ထန္းခိုင္ ႐ႊန္းျမိဳင္ျမိဳင္
ကလိုင္သာလြယ္၍ တက္သည္ႏွင့္ေလး၊ သားေျမးဟစ္ေၾကာ္၊ ေခြးဝက္ကယ္ေခၚ၊
ထန္းေလ်ာ္သာ ယုန္ပိုက္စည္းကယ္ႏွင့္ေလး။ ဆိုတဲ့ တ်ာခ်င္းကဗ်ာ အေရးအဖြဲ႕
ပုံသ႑န္သစ္ဟာ ေညာင္ရမ္းေခတ္မွာ ေပၚထြန္းခဲ့ျပီဆိုတာ ခုႏွစ္နဲ႔ အေစာဆုံးေတြ႕
ရတဲ့ ခရစ္ႏွစ္ ( ၁၁၁၃ ) ခုႏွစ္က ေရးထိုးခဲ့တဲ့ ရာဇကုမာရ္ ေက်ာက္စာက ျမန္မာစာဟာ
ဒီေန႔ ၂၁ ရာစုထိ လာရာလမ္း အလယ္ တစ္ဝက္ခန္႔ ၁၆ ရာစုမွာ အေၾကာင္းအရာက
ေတာင္းဆိုလို႔ ပုံသ႑န္ပါ ရ႐ွိခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ စာေပသစ္အဆင့္အတန္းတစ္ခုကို ဝန္ၾကီး
ပေဒသရာဇာနဲ႕ေတာင္တြင္းက႐ွင္ျငိမ္းမယ္တို႔က တြန္းတင္လိုက္တာက အထင္းသား
ျမင္ ေနရပါေသးတယ္။

ေညာင္ရမ္းေခတ္ ႐ွင္ျငိမ္းမယ္က ေကာက္ပင္စိုက္ခင္း လယ္ေျမေပၚက ေကာက္စိုက္
သမေလးေတြ အခ်င္းခ်င္းရဲ့ အတြင္းဘဝထဲက Love Affairs ေတြအေၾကာင္း ေျပာျပ
လိုတဲ့ သူ႔ႏွလုံးသားကို ေစ့ေဆာ္ခဲ့လို႔ အိုင္ခ်င္းဆိုတဲ့ အေရးအဖြဲ႕ကို အခုဥာဏ္ အသိနဲ႔
ေျခရာခံျပီး ခံစားၾကည့္ေပါ့။

( ညွင္းကိုဘယ္ကပြားသလဲေတာ္ )

ခ်စ္တဲ့သူငယ္ေလ၊ သူငယ္ခ်င္းငယ္ေကာင္း၊ ေယာက္မတို႔ေလ
စိုက္ေရးငယ္မွက်င္းက်င္း၊ အမၾကီးမယ္သာစိုက္သည့္ ေကာက္ပင္ရင္းမွာ
ကင္းကို ဘယ္ကထားသလဲေတာ္၊
ညိဳလဲ့ငယ္မွ႐ွင္း႐ွင္း၊ ေမာင္ကေလး ေမာင့္လည္ပင္းမွာ
ညွင္းကို ဘယ္ကပြားသလဲေတာ္။. ။
စိုက္ေရးငယ္မွက်င္းက်င္း၊ အစ္မၾကီးမယ္သာစိုက္သည့္ေကာက္ပင္ရင္းမွာ၊
ကင္းကို လယ္ကထားသတဲ့၊
ညိဳလဲ့ငယ္မွ႐ွင္း႐ွင္း၊ ေမာင္ကေလးေမာင့္လည္ပင္းမွာ
ညွင္းကို မယ္ကပြားသတဲ့။
ေန႔ကိုမေပး၊ ညဥ့္ကိုေပးသည္၊ ညွင္းေသးငယ္မွျပဲ့ျပဲ့၊
အမယ္မင္းငယ္ႏွင္႔ ဘမင္းေနသည္၊ အိမ္ေျခဝင္းႏွင့္၊ ေ႐ႊအင္းသူငယ္၊
မယ့္ညွင္းအုံကို အကုန္မေပး၊ ၾကြင္းေသးငဲ့ေလ။. ။
အပ်ဳိျဖဴငယ္ကကြ်မ္းပါတဲ့၊ လြမ္းတုံ႔တင္ေလး။
(ေတာင္တြင္း႐ွင္ျငိမ္းမယ္)
ေညာင္ရမ္းေခတ္။

အိုင္ခ်င္းဆိုတာ လြယ္လြယ္ေျပာေတာ့ အသံအိုင္အိုင္နဲ႔ ႐ြတ္ဆိုရတဲ့ ကဗ်ာတဲ့
ရင္ထဲအသည္းထဲ ႏွလုံးသားထဲက အသံနဲ႔ ႐ိုးသားစြာ႐ြတ္ဆိုရတဲ့ ကဗ်ာေတြတဲ့။
သူ႔စ႐ိုက္ လကၡဏာက သူငယ္ခ်င္းမ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို တ ျပီး႐ြတ္ဆိုေလ့၊
တိုင္တည္ေလ့႐ွိလို႔ ခ်စ္တဲ့သူငယ္ေလ သူငယ္ခ်င္းရယ္ေကာင္း ေယာက္မတို႔ေလလို႔
အစျပဳတတ္တယ္၊ ျပီးတာနဲ႔ သူ႔ရဲ့ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ဒုကၡေလးေတြကို ေျပာျပေတာ့
တာပါပဲ။

ဟဲ့ ေကာင္မရယ္ နင္စိုက္တဲ့လယ္မွာ ကင္းကိုဘယ္ကထားသလဲဟယ္ ဆိုတာ
စပါးပ်ဳိးပင္ေတြကို စိုက္မယ့္ လယ္ထဲကိုယူလာျပီး စစိုက္တဲ့ပ်ဳိးပင္ကို မွတ္တဲ့ေနရာ
(Starting Point) ကိုေျပာတာပါ၊ ျပန္ေျဖပါတယ္ ငါ အလယ္မွာ စစိုက္ျပီး အလယ္က
စထြက္တယ္တဲ့၊ ဆက္ေမးပါတယ္ ငါ့ေမာင္လည္ပင္းက ညွင္းက ဘယ္ကပြားသလဲတဲ့၊
သူသိတယ္၊ သူ႔ေမာင္ေလးမွာ အရင္ကညွင္းမ႐ွိဘူး ဒီေကာင္မမွာ ညွင္းေတြနဲ႔
သူ႔ေမာင္နဲ႔ သူ႔ သူငယ္ခ်င္းမ ၾကိဳက္ေနတာၾကားတယ္ ဒါ့ေၾကာင့္ေမးတာ၊ တည့္တည့္
ေမးလိုက္တာပဲ၊ ကင္း ဘယ္က စထြက္တာလည္းေမးျပီး၊ ညွင္း ဘယ္ကစပြားတာလည္း
ေမးလိုက္ေတာ့တာပဲ၊ ဟိုကလည္းျပန္ေျဖပါတယ္၊
ညွင္းကိုမယ္ကပြားသတဲ့ေတာ္တဲ့ ငါ့ဆီကေဟ့လို႔ ေျပာလိုက္တယ္၊ တည့္တည့္႐ွင္း႐ွင္းပဲ
ဆက္ေျပာလိုက္တယ္ ေန႔ကိုမေပး ညဥ့္ကိုေပးသည္ တဲ့၊ ညည့္ေမာင္နဲ႔ ညညခ်ိန္းေတြ႕
တပဲေအလို႔ ေျပာလိုရင္းပဲ။
ဆက္ေျပာပါတယ္ သိတ္ျပီးေတာ့လည္း ညည့္ေမာင္ကို သည္းမေနပါနဲ႔ေအ ငါ့မွာလည္း
အမယ္မင္းနဲ႔ ဘမင္းလည္းေနတဲ့ မေအနဲ႔ဖေအနဲ႔ လူၾကီးသူမ အဆုံးမေအာက္မွာ ေနတဲ့
သူပါ၊ အိမ္နဲ႔ျခံနဲ႔ပါ၊ အေျခအေနမဲ့ မဟုတ္ပါဖူးေအလို႔ ေျပာျပီး၊ ဒါေတာင္မွညည္းေမာင္ကို
ငါအဆုံးထိ မခ်စ္ေသးပါဘူးေအ မစိုးရိမ္စမ္းပါနဲ႔တဲ့၊ အဲဒီသေဘာနဲ႔ ေျပာလိုက္ပုံက
မယ့္ညွင္းအုံကို အကုန္မေပး ၾကြင္းေသးငယ့္ေလတဲ့။
ညွင္းအုံကို အကုန္ရတဲ့ အဆင့္ထဲမွာ ညည္းေမာင္ မပါေသးဖူးဆိုပဲ၊
ဒါေပမယ့္ သူ ငယ္စဥ္ဘဝတည္းက အခ်စ္အလြမ္း အျပန္အလွန္႐ွိခဲ့တဲ့ ခ်စ္သူပါတဲ့။
ဒါ ေကာက္စိုက္ရင္း ေျပာဆိုေနၾကတာေနမွာပါ။
သိတ္လွတဲ့ နိမိတ္ပုံလို႔ထင္ပါတယ္ ငါက နင့္ေမာင္ကို ငါ့ညွင္းအုံကို အကုန္မေပး
ၾကြင္းေသးငယ့္ေလ တဲ့။

ဒါ့ေၾကာင့္လည္း အိုင္ခ်င္းကဗ်ာေလးေတြက အလြမ္းမွန္ လြမ္းသန္ေလးေတြပါလို႔
ေျပာစမွတ္တြင္ရစ္ခဲ့တာပါ။

ကြ်န္ေတာ့္မိတ္ေဆြမ်ားလည္း အလြမ္းမွန္ အလြမ္းသန္ေတြမ်ားပါတယ္၊
ဒီေတာ့လည္း ေနာက္လူေတြဖတ္ရရင္၂၁ရာစု ျမန္မာသမီးပ်ဳိမ်ားရဲ႕ အလြမ္းမွန္
အလြမ္းသန္ေလးေတြလို႔ ေျပာရစ္ၾကရေအာင္ ၂၁ ရာစု အိုင္ခ်င္းေလးမ်ားလည္း
ေရးဖြဲ႕ၾကပါဦးလို႔ တိုက္တြန္းပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ ညမွေပးတဲ့ ညွင္းအုံကို အကုန္ရခ်င္ ေနမိသလို၊ ႐ွင္ၿငိမ္းမယ္ေပးခဲ့တဲ့
ျမန္မာစာေပသစ္ကို အကုန္ရခဲ့ၾကပါသလားဆိုတာမ်ဳိးလည္း ျမန္မာစာေပ
ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရာ လမ္းေၾကာင္း တစ္ေလ်ာက္ကို ေစာေၾကာၾကည့္သင့္ပါတယ္။

အေ႐ွ႕အရပ္ ေလာကဓါတ္တစ္ခြင္မွ ေရာင္ျခည္တစ္ေထာင္ အလင္းေဆာင္ေသာ
ဗႏၶဳကမၺလာေနမင္းႀကီးသည္ ဆိုေသာ အေရးအဖြဲ႕မ်ဳိး၊ ေကာင္းမ်ဳိးအေထြေထြနဲ႔
ခြ်န္ေစ ျမေစေစာ၊ ေဒါင္းအိုးေဝရယ္လို႔ ခြ်န္ေစျမေစေသာ ဆိုတဲ့ ဆရာႀကီးသခင္
ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းရဲ႕ မဟာေလးခ်ဳိးႀကီးမ်ားရဲ႕ အေရးအသားမ်ဳိးကေန
လြတ္လပ္ေရးက်ဳိးပမ္းမႈဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာ ေပၚေပါက္ခဲ့လို႔ လြတ္လပ္ေရး
ဆိုတာကို မနက္လင္းတာနဲ႔ သတိရေနၿပီး အၿမဲတမ္းအာ႐ုံစိုက္ေနဖို႔ တစ္မ်ဳိးသား
လုံးကို အသိေပးလိုရာကေန ဆရာႀကီးမင္းသုဝဏ္က လြတ္လပ္ေရးကို ျမန္မာတို႔ရဲ႕
ေအာင္နိမိတ္ျဖစ္တဲ့ ေ႐ႊဘိုနဲ႔ သေျပပန္းတို႔နဲ႔ ခိုင္းႏိႈင္းၿပီး
သူ႔ေခါင္းမွာတဲ့ သေျပညိဳ၊ ငါ့ေခါင္းမွာတဲ့ သေျပညိဳ
တို႔ေျပမွာ တို႔ေမကမ္းပါတဲ့၊ သေျပညိဳ ေ႐ႊဘိုပန္းဟာက
လန္းလ်က္ပါကို။ ဆိုတဲ့ သေျပညိဳ ကဗ်ာနဲ႔ အသိေပး ေရးဖြဲ႔ခဲ့ရင္း ေလးလုံးစပ္အေရးအဖြဲ႕
ပုံသ႑ာန္ကေန ေစမ္းစာေပဆိုတဲ့ စာေပအမ်ဳိးစားသစ္တစ္ရပ္ ေပၚထြန္းခဲ့ပါတယ္။

လြတ္လပ္ေရးၾကိဳးပမ္းေနရတဲ့ ကာလမွာၾကီးျပင္းခဲ့တဲ့ ဆရာမင္းသုဝဏ္ဟာ
အေၾကာင္းအရာက ေတာင္းဆိုလို ့မွန္မွန္ကန္ကန္ေပၚေပါက္လာရတဲ့ ေခတ္စမ္း
ကဗ်ာ အေရးအသားရဲ႕မူလပိုင္႐ွင္ျဖစ္တယ္။

လြတ္လပ္ေရးရယူဖို ့မေမ့မေလ်ာ့႐ွိေနေစရန္အတြက္ လြတ္လပ္ေရးကို သေျပညိဳ
ဆိုတဲ့ ေ႐ႊဘိုက ေအာင္ပန္းနဲ႔ ႏွဳိင္းျပီး မနက္လင္းတိုင္း လြတ္လပ္ေရးကို မ်က္ေျခ
မျပတ္ၾကေစရန္ သတိေပးျပီး သူ႔ေခါင္းမွာတဲ့ သေျပညိဳ၊ ငါ့ေခါင္းမွာတဲ့ သေျပညိဳ
ဆိုတဲ့ လြတ္လပ္ေရးပန္းကို အားလုံးပန္ဆင္ခြင့္ ရႏိုင္ၾကဖို႔ သေျပညိဳဆိုတဲ့ကဗ်ာနဲ႔
အသိေပးရင္း ေခတ္စမ္းဆိုတဲ့ စာေပသစ္ကို ဆရာေဇာ္ဂ်ီနဲ႔ အတူတြဲျပီး ရန္ကုန္
တကၠသိုလ္ တံစက္ျမိတ္ကေန ေခတ္စမ္းစာေပမီးအိမ္ကို ခ်ိတ္ဆြဲထြန္းညွိေပးခဲ့တဲ့
သူျဖစ္ပါတယ္တဲ့။

ဒါ့ေၾကာင့္ျဖတ္သန္းေနတဲ့ ေခတ္ေၾကးမုံျပင္က ႐ိုက္ခတ္လိုက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ
အသစ္ေၾကာင့္ ရ႐ွိလာမယ့္ ပုံသ႑ာန္အသစ္နဲ႔ ျမန္မာစာေပသစ္ကို ေခတ္စမ္းမီးအိမ္
အလင္းေရာင္ရဲ႕ေအာက္က ညမွာ ၫွင္းအုံကို အကုန္ရႏိုင္ပါေစ ဆုေတာင္းပါတယ္။

( ဒီဇိုင္းမ်ဳိးေဆြသန္း )

ပန္းခ်ီကားပုံမွာ ပန္းခ်ီဆရာဦးကံၫြန္႔ရဲ႕
ေအာင္ပင္လယ္ေကာက္စိုက္သမမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။

Comments

Popular posts from this blog

ေပၚေႏြလလွ်င္

ပိေတာက္ပန္း

အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖ

ငါးစီးရွင္ေက်ာ္စြာ ကာခ်င္း

မတ္လေတာ္လွန္ေရး ~